NewJeans, pencuri hati Milenium dan Gen Z dengan fesyen serta muzik Y2K terkini, telah dipilih sebagai duta global untuk jenama denim popular Levi’s.
Sempena meraikan ulang tahun ke-150 jenama itu dan dalam usaha untuk menarik profil pelanggan GenZ, Levi’s telah melamar kumpulan gadis popular K-pop Korea Selatan, NewJeans sebagai duta jenama global baharunya. Merangkumi koleksi yang bakal dilancarkan, Musim Bunga/Musim Panas ’23 dan Musim Luruh/Musim Sejuk ’23, Levi’s bakal bekerjasama dengan NewJeans untuk kempen baharu yang menampilkan keserasian jenama, konsert dan penampilan fesyen Y2K.
NewJeans, menampilkan ahli Minji, Hanni, Danielle, Haerin dan Hyein telah mencuri hati GenZ dengan imej throwback fesyen 2000-an. Selepas kejayaan video muzik single sulung mereka “Attention,” NewJeans terus memonopoli dunia K-Pop dengan single baharu, “Hype Boy” dan “Cookie”. Kejayaan yang diraih seiring dengan kemunculan peminat global yang luas, Levi’s percaya NewJeans bakal mencipta kejayaan yang lebih besar dimasa hadapan, merujuk kepada aspirasinya untuk menjadi ikon abadi era baharu.
Mengikut perkongsian, Levi’s akan melancarkan kempen jenama yang menampilkan NewJeans, meraikan tenaga positif kumpulan dan personaliti unik setiap ahli, sambil memakai barangan daripada koleksi Levi’s Spring/Summer 2023 akan datang. NewJeans akan memakai 501 ’81, 501 Original, serta kemeja-t Levi’s, baju denim dan koleksi khas sempena kumpulan itu.
“NewJeans ialah kumpulan K-Pop yang berbakat dan memberi inspirasi berani Y2K, mempunyai masa depan unik mereka sendiri dalam budaya yang bakal mencipta era baharu. Kejayaan kumpulan tersebut terhadap industri muzik dan budaya dilihat terus berkembang, kami teruja untuk menjadi sebahagian daripada perjalanan mereka dan membantu NewJeans berhubung dengan peminat secara global dengan cara yang segar dan berfesyen,” kata Chris Jackman, naib presiden pemasaran jenama global di Levi’s.
Bulan Januari lalu, jenama kasut global Skechers telah menamakan idola K-pop Cha Eun-woo sebagai duta jenama serantau baharunya dalam usaha untuk menarik profil pelanggan yang lebih muda, dan meletakkan dirinya sebagai peneraju dalam kasut teknologi keselesaan. Perkongsian itu meliputi tujuh pasaran utama Asia Pasifik untuk Skechers, iaitu Singapura, Hong Kong, Macau, Malaysia, Filipina, Thailand dan Vietnam.
Baca: 7 Idol Termuda Ini Mendominasi Industri K-Pop (Gen Ke-4)